בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים

בישראל קיימות חברות ביטוח רבות המציעות ביטוחים. לעתים נוצר מצב שמבוטח אחד משלם על שני ביטוחים ואף יותר לכן יש לעשות בדיקת כפל ביטוחים. מצב של כפל ביטוחים הוא בלתי רצוי, מכיוון שהמבוטח ממשיך לשלם פעמיים לחברות הביטוח, אך אינו זוכה לכפל של הטבות. כדי להפסיק את התשלומים הכפולים, לפעמים גם המשולשים, יש צורך לבצע בדיקה מקיפה – בדיקת כפל ביטוחים – ולבטל את אחד הביטוחים כשמתעורר הצורך.

בדיקת כפל ביטוחים – כיצד נוצר כפל ביטוחים?

כפל ביטוחים נוצר למשל במצב שבו למבוטח כבר יש ביטוח בענף מסוים, אך הוא חתם מבלי משים על פוליסת ביטוח נוספת עקב פנייה לחברה מסוימת לקבלת שירות. לדוגמה, אם האדם לוקח משכנתא עבור דירה, הוא מוכרח לחתום גם על ביטוח חיים. כתוצאה מכך, ייווצר מצב של כפילות בביטוחי חיים. דוגמה נוספת היא מצב שבו נוצר כפל ביטוחי בריאות. הסיבה לכך יכולה להיות החלפת מקום עבודה, חתימה על מסמכים חדשים לצורך קבלת פנסיה וביטוח מנהלים, ותוך כדי כך חתימה גם על פוליסת בריאות.

איך להימנע מכפל ביטוחים?

חשוב לזכור כי המבוטח הוא האחראי הבלעדי על הפוליסות הקיימות ברשותו. ראשית, עליו להכיר את כל הפוליסות שעליהן הוא חתום מטעם החברה שלו (בריאות, חו"ל, חיים). שנית, בבואו לחתום על הסכם חדש, מומלץ להתייעץ עם יועץ פנסיוני או עורך דין לפני החתימה על ההסכם, כדי לוודא שלא ייווצר מצב של כפל ביטוחים.

כיצד מבצעים בדיקת כפל ביטוחים ?

קיימות חברות שונות המציעות לבצע בדיקת כפל ביטוחים. אם אין לכם זמן להתעסק עם ביורוקרטיה וטפסים, ניתן לבצע בדיקת ביטוחים גם באמצעות אפליקציה בטלפון. כל מה שצריך לעשות הוא להשאיר פרטים כדי שהחברה תוכל לאתר את הביטוחים וכן אמצעים ליצירת קשר. חברות שונות מציעות גם למלא פרטים באתר האינטרנט או ליצור קשר טלפוני. ברגע שאתם מקבלים מידע על כפל ביטוחים, מומלץ לפעול במהירות האפשרית כדי למנוע את התשלומים הכפולים המיותרים.

מאמרים נוספים :