ביטוח רפואי פרטי

ביטוח רפואי פרטי

לכל תושב בישראל יש על פי רוב ביטוח בריאות דרך אחת מקופות החולים המוצעות בארץ, אשר לה הוא משלם כסף ומקבל שירותים רפואיים בהתאם לכך. עם זאת, לפעמים הביטוח בקופת חולים לבדו אינו מספיק ויש צורך לדאוג שיהיה ביטוח רפואי פרטי.

מדוע לעשות ביטוח רפואי פרטי ?

ביטוח פרטי בתחום הבריאות הוא אחד הביטוחים החשובים, מכיוון שהוא מכסה שירותים רפואיים שאינם מכוסים כיום דרך קופת החולים. למשל, ישנן תרופות שאינן מצויות בסל הבריאות, על אף שמשרד הבריאות מעדכן אותו בכל שנה. לפיכך, ביטוח רפואי במסגרת פרטית עשוי להציל אדם הזקוק לתרופה מסוימת כדי לחיות ולהמשיך לתפקד בחיי היום יום. כמו כן, ביטוח פרטי יכול לכסות את עלות התרופה הנחוצה באופן חלקי או באופן מלא.

אילו טיפולים מכסה ביטוח רפואי פרטי

מלבד כיסוי עלות התרופות שהוזכרו מקודם, ביטוח רפואי פרטי מכסה גם את מרבית הניתוחים המבוצעים בישראל. במקרים מסוימים יכול הביטוח הפרטי להשתתף בעלות ההוצאות עבור ניתוחים המבוצעים בחו"ל, בייחוד אם נשקפת סכנה לאדם החולה. ביטוח בריאות פרטי אחראי לכסות גם מגוון רחב של השתלות הכולל השתלות לבלב, כליות, כבד, ריאות, לב או מח עצם. כמו כן, הביטוח אחראי גם על כיסוי במקרים של מחלות קשות ומקרים סיעודיים.

מגבלות ביטוח בריאות

על אף הטיפולים הרפים שמכסה ביטוח בריאות, ישנם מצבים שבהם הוא אינו יכול להבטיח כיסויים. לדוגמה, במקרה של ביצוע ההשתלה בחו"ל, חייב המבוטח לעמוד בשני תנאים עיקריים. התנאי האחד הוא שלא קיימת אפשרות לבצע את הניתוח בישראל, ובמסגרת התנאי השני יש צורך להוכיח שהמבוטח נמצא בסכנת חיים מידית. כמו כן, גם כאשר יש אישור לבצע את ההשתלה, הביטוח אינו יכול להבטיח כי הוא ייעשה על ידי המנתח שיבחר המבוטח, בתאריך שיבחר המבוטח או בבית חולים ספציפי לפי העדפתו.

על מנת לקבל הסבר מלא על סוגי ביטוחי הבריאות העומדים לרשותכם תוכלו להיעזר בייעוץ המקצועי של גרנדש גלעד – סוכן לביטוח בע"מ.

מאמרים נוספים :